Tips til afstressning

Sponsoreret

Har du en stressende og til tider presset hverdag? Det er vigtigt, at du husker at passe på dig selv og husker at nyde tiden udenfor arbejde eller studie. Det er med til at give motivation og overskud på en konto, som kan være meget slidt ned efter en periode med stress eller f0r meget at tænke på.

Balance2

Nyd tiden alene og udforsk dig selv
Husk at bruge tid på at forkæle dig selv. Brug weekenden eller dine aftener på at slappe af i dit eget selskab og nyd at du har tiden til at kunne gøre en masse ting for dig selv. Du kan blandt andet læse en god bog, du kan lave god mad til dig selv. Eller du kan måske udforske dig selv under dynen med en mini vibrator eller måske med andre former for sexlegetøj med din partner? Det er vigtigt at du husker at prioritere dig selv og dine egne behov, når du i perioder er stresset eller presset, så du ikke ender med at gå ned med stress eller en depression.

Dyrk massere af motion
At prioritere motion når du er stresset, vil faktisk give dig et større velvære og overskud. Det kan lyde mærkeligt, at der skal presses motion ind i et allerede stramt program, men motionen vil, uanset dennes art, hjælpe dig til at kunne se lysere på din situation og være din stressafleder. Du kan enten løbe lange ture, melde dig ind i et crossfit center eller måske begynde til yoga. Det vigtigste er blot, at du husker ar prioritere din motion.

Spis sundt og varieret
Når hverdagen er presset og hektisk, er det vigtigt at du ikke blot falder i McDonald’s fælden og spiser usund take-out hver dag, selvom det på mange dage kan være det eneste der kan overskues. Du kan i stedet have et godt basislager i dit køleskab med grøntsager, æg og lidt kød. Af disse elementer kan du lave en lækker og mættende omelet, som vil holde maven naturligt i gang og du slipper for den dårlige samvittighed, efter du har spist chili cheese tops og en menu ved siden af.

 

 

Posted in Fritid, Livsstil.